Logo nedir? Lafız demeı olarak ana içinlığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak fiilletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği kabil, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz demeının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan koca yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını yapacak koca yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çtuzakışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, fiilletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler için henüz çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde canlılık gösteren fiilletmelerin genellikle logoları kesimü özümleme değer. Lakin birden aşkın kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çtuzakışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayan fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, palas anlaşılır, biçimırlanması palas, muhtemel başüstüneğunca az nüshada renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yetişkin zarar verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine yakışır olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçınöbet ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem üstelik rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu bili çok önemlidir.