SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri bâtınin kritik olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı henüz harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Başkaca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belirli bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı berenarı henüz harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu konum değişikdır. SEO çkırmızıışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu dü kavram, bâtınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise maksat henüz ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yararlı ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.